enjoy life - Reisverslag uit Waiotapu, Nieuw Zeeland van Tom Rongen - WaarBenJij.nu enjoy life - Reisverslag uit Waiotapu, Nieuw Zeeland van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

enjoy life

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Waiotapu

Hallo daar zijn we weer...

Ik moet vooraf wss al zeggen dat dit blogje wat korter is. Ik heb wat spierpijn aan mn arm van het vasthouden aan de leuning. Maar goed, ben allang blij dat ik de blogjes niet hoef in te spreken. Heb geen stem meer over van het gillen.
Dat gezegd hebbende.

Inge heeft vandaag gereden.
Het schijnt dat de linkse helft van de linkerkant van de weg veel aantrekkingskracht heeft. Best spannend als je op de bijrijdersstoel zit. Van Wangerei tot Auckland. Inge heeft goed gereden, al denkt de Japanse mevrouw met de rode b.m.w daar wss anders over. Ze liet ook nog haar telefoon vallen... Sterretje in het scherm.... Weer iemand die m'n humor niet snapte, toen ik zei dat ik wel blij ben met m'n sterretje...

Het is inmiddels morgen ( dus de dag na gisteren toen ik gister, vandaag schreef. )

Omdat de douches gepoetst werden ben ik maar gaan douchen op de gegandicaptenwc/ gehandicaptendouche. Ik mis immers een vinger... Heerlijk veel ruimte!

Campertje pakken, watertje lozen, watertjes bijvullen en beginnen aan een nieuwe rit. Tom is chauffeur. ( reminder voor mezelf, rechts aanhouden op de linker weghelft.)
Landschap is ge-wel-dig. Kronkelsnelweg omhoog en omlaag door n groen berglandschap vol met eeuwen oude ( hoe zou t met pap en mam gaan) bomen, palmbomen en struikjes. Weilanden gevuld met koetjes en schaapjes. ( reminder aan mezelf, niet de schaapjes tellen tijdens het rijden ).

We slaan een landweggetje in om onze lunch uit te stallen.. Wat fijn dat Inge zo ontzettend lekker kan koken. Dat kan ik dan wegstrepen tegen de overvol gepakte camper met boodschappen. ( camper lijkt 'n beetje op m'n iets te kleine bloesje, na een iets te lekker etentje.. Het uitzicht is schitterend..

Als we verder gaan krijg ik gezelschap van Noor. Ze kletst en geniet duidelijk van al het moois wat ze ziet. ( rapunzel op de Ipad ) Inge ploft op bed en mist de volgende 150 km. Das ook grappig trouwens. Hier doe je over 100 km gemiddeld 2 uur...

Als we de bergen uitrijden ruikt het naar scheetjes.... Van ei??? Had ik al gezegd dat inge lekker kan koken?
De lucht komt van de witte wolken die links en rechts door het landschap opstijgen. Dat betekent dat we er bijna zijn. Net voorbij Rotura, meren we aan bij Waikite Valley Thermal pools. Honderden rookwolkjes, die hier gelukkig niet stinken, bij een heel gaaf campinkje, met geweldige zwembaden. 39 graden.... Heerlijk!! Ik denk dat we hier wel even blijven hangen. Ben benieuwd hoe het er morgenvroeg uitziet.

Nu gaan we zwemmen, dan de Prinses is bed leggen, en kijken of ik Inge in kan maken met rummikub ( dat woordje is leuker met n T achteraan, vooral omdat ik gister 3 keer verloor. Maar voor de jongere lezers onder ons is dit wss beter. ) wish me luck!

Groenten van Hak
P.s.( reminder aan mezelf, 100 frikandellen speciaal eten als ik terug ben )

Groetjes van ons
P.s.s. Gerrie ik zit op 12 nu :)

P.s.s.s.s. Wesley, nog geen progresius hobbit gezien..


  • 05 Mei 2014 - 13:27

    Pieter:

    Leuk Tom die verhaaltjes,leuk om ze te lezen.
    Verder hier zijn gangetje morgen weer naar het werk .
    Nog drie weken en dan naar Polen beetje gaan werken daar.
    Heb er wel zin in.
    Groetjes daar aan jullie,en geniet ze.
    Pieter

  • 06 Mei 2014 - 11:47

    Peja En Feeke:

    Hoi Tommy, Inge en Noor
    We zitten op de bank jouw verslag te lezen! Geniet nog maar van alles samen met Inge en Noor.
    We zijn in afwachting van jullie volgende verslag, want we willen jullie wel blijven volgen!
    Liefs kisses van Pé en Fee

  • 06 Mei 2014 - 15:13

    Nina Van De Graaf:

    ik heb de verassing al bedankt ben er super blij mee

  • 07 Mei 2014 - 08:18

    Gerrie:

    Die geur herken ik heeeeeeeel goed, wij woonden daar een half uur vanaf dus het kon behoorlijk stinken!!
    Hebben jullie ook al het genot van een Hangi gehad, ook een aanrader.
    Geniet ervan, factor 3.

  • 07 Mei 2014 - 09:56

    Groep 7/8:

    Ha Tommy,

    Hier even een berichtje van je groep.
    iedereen is hard aan het werk (meestal) en we hebben het nog erg gezellig./
    De koningsspelen waren een succes. Mooi weer en echt leuke spelletjes. Kijk maar eens naar de foto's.
    Nu weer een paar weken werken hier en dan de laatste vakantie voor ons.
    Jij nog heeeel veel plezier met alle bezienswaardigheden die je nog gaat bekijken.

    groetjes van ons allemaal

  • 07 Mei 2014 - 18:45

    Mari Abels:

    Hoi Tom,

    Ik vind het leuk om jou reisverslag te lezen, en dat jij het goed naar je zin hebt.
    Ga genieten van alles wat je nog gaat zien, het is je gegunt.
    Van uit een regenachtig Sint. Hubert wensen wij jullie nog heel veel plezier.

    Groetjes,
    Neeltje en Mari

  • 13 Mei 2014 - 12:30

    Wesley:

    Ik geniet van je verslagen! Je schrijft geweldig leuk!

    Blijf uitkijken voor de progeruis hobits! Zijn net zo gevaarlijk als ninja's ;-)

    Doe voorzichtig en de groetjes weer aan de ladies

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tom, nice to meet you. Teacher at a school for kids with special needs. Besides that I also work in a pub once in a while. I love to travel, alone ore with close friends. Mostly big city's, but i also love to feel the culture in far away countries. I'd love to read youre reaction. Follow meand let me know what you think of it. Tom

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 17690

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2015

wereldreis part 1

Landen bezocht: