Linksom - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu Linksom - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

Linksom

Door: T

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Juni 2014 | Australië, Port Douglas

Port Douglas !

Het links rijden went al aardig!! Erg gaaf dat ik eindelijk een rotonde linksom kan nemen ( lang gekoesterd verlangen )
Het links-rijden is blijkbaar gebaseerd op meer dan alleen de auto's.. ( normale mensen bedenken dat wss zelf,ik moet dat soort dingen eerst ervaren.)
Dat gaat dan gepaard met "ongemakkelijke/ beschamende momenten"
- zo lopen de mensen hier dus ook links op het voetpad... Hoevaak ik al niet voor iemand sta te treuzelen of ik me links op rechts moet passeren...
- warm water/ koud waterkraan... ( soms links koud sons rechts koud. daar zijn ze zelf ook nog niet uit geloof ik... Ik draai iig nog vaak aan de verkeerde kraan.
- openen en sluiten van deuren ( je echt waar) dat gaat ook allemaal andersom.. Hendig!!
- gordel omdoen en heimelijk misgrijpen....


Voor Inge is het erg fijn dat Hans er is. Op veel plaatsen gingen mensen er vanuit dat ik "papa" ben.. Als ze me dan zien dansen en zingen met Noor, of horen gillen voor een eng beest, gaan er blijkbaar toch belletjes rinkelen...Inge wordt dan zielig aangekeken omdat ze, volgens hun, getrouwd lijkt te zijn met een gay-man... En iedereen ziet het behalve zij.. :) hahaha. Zielige Inge..

De camper staat op de parkeerplaats...
Wij zitten in 'n erg gaaf appartementje in Port Douglas... Tot ná zondag, want dan is hier een grote wielerwedstrijd "iron man" waarvoor ze alle wegen afsluiten..

Morgen vroeg op, voor een dagtour door het tropisch regenwoud... Mét gids om evt. ongedierte en gevaarlijke bewoners op afstand te houden...

Wish us luck!

  • 06 Juni 2014 - 07:54

    Selma:

    Dank je wel voor je verslag. Ik begrijp dat jullie een mooie reis maken. Kan ik die andere verslagen ook nog krijgen? Geniet allemaal en veel liefs, Selma

  • 09 Juni 2014 - 12:13

    Karin:

    Neem voor mij maar een koalabeertje mee!!!!liefs uit leende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tom, nice to meet you. Teacher at a school for kids with special needs. Besides that I also work in a pub once in a while. I love to travel, alone ore with close friends. Mostly big city's, but i also love to feel the culture in far away countries. I'd love to read youre reaction. Follow meand let me know what you think of it. Tom

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 17685

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2015

wereldreis part 1

Landen bezocht: