Abel Tasman - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Tom Rongen - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Ahoi scheepsmaatjes !!!

Vanuit Nelson... Een groot stadje aan de zee... Al staat het nu even droog. Eb en vloed hebben een verschil van 5 tot 6 meter. Het stadje ( picton ook trouwens, Napiers trouwens ook ) voelt ontzettend leeg aan... Het zal het laagseizoen wel het zijn.

Na een ritje van twee uur kronkelend door de bergen rijden we de baai in met uitzicht op Abel Tasman, national park.
Temidden van de bergweg, stond bovenin een klein Denneboompje.. Helemaal versierd met slingers en ballen... gaaf !
Nog zo'n leuk dingetje is het weiland vlakbij Picton. Daar hangen over de hele lengte aan het prikkeldraad schoenen... complete paren.. met de veters opgehangen aan het prikkeldraad...

De Campervan wordt even gestald en ik ga met de taxi naar Nelson airport om een huurauto op te halen. Het park en de wegen zijn beter begaanbaar met een personenauto... En daarnaast kunnen we in dit motel genieten van een bad en groot bed.... en warmte.. van het fijne motelletje hier in Nelson.

De taxichauffeur schat mij denk ik in als een echte hetero meneer.(compliment ?) Hij begint gesprekken over plaatselijke lekkernijen... Ik probeer hem duidelijk te maken dat ik écht niet van oesters houd. Vervolgens beland ik weer in zo'n gesprek waar ik niet uitkom... Ik moet ze echt eten, want dan kan ik vanavond ook aan de mossel van mijn vrouw... Ik zal de details besparen. (die wilde ik ook niet horen...)..Damn. de langste taxirit van mijn leven..... 15 minuten.. Daarna zo snel mogelijk die taxi uit en met een wit gezicht de huurauto halen.

Als ik terugkom zie ik de beheerder van het motel zo wit als een lijk naar ons app rennen. Zou ze de taxichauffeur ook kennen ? Paniek!!! Brandalarm.. Blijkt om ons appartementje te gaan...Inge heeft heerlijke lunch gemaakt met spek en ei... Helaas is er geen afzuiging in de keuken..lekker handig....spek lekker knapperig... beheerder ook aangebakken ?? ach dat rennen is goed voor haar conditie zullen we maar zeggen...

De volgende dag de watertaxi. 4 uurtjes langs geweldige rotspartijen, zeehondenkolonies en de meest prachtige kleine afgelegen strandjes.. Een sprookje... zo mooi. laagseizoen heeft ook hier z'n voordelen..

Maandag is weer een prachtig zonnige dag. We rijden door groene heuvels en prachtige vergezichten op besneeuwde bergtoppen naar Picton. Omdat het laagseizoen is hebben we vandaag een privé rondvaart door Paul. We gaan op dolfijnenjacht. Door de geweldige malborough sounds varen we over rustig water naar verschillende baaitjes en rotsformaties.. En dan... Uit het niets komen 12 Hektor dolfijnen onze boot tegemoet gesprongen. Als blije hondjes die hun baasje na lange tijd weer zien. Het is zo gaaf om deze mooie nieuwsgierige beestjes in hun eigen leefomgeving te zien. Ook Noor en Inge genieten volop. Zon, zee, als enige op het water...kapitein brengt koffie... Genieten!! Om stil van te worden...

Onderweg zien we ook zeehondjes pinguïns en Dusky dolfijnen... Zelfs zeldzame vogels waarmee we R.Winters z'n tentje uit zouden kunnen krijgen...

woensdag weer de interislandferry.. op weg naar de Hobbits ;), gloeiwormen en westkust van het Noordereiland.

Ik ga nog even nagenieten met een wijntje. wss twee....

Groetjes !


  • 14 Mei 2014 - 16:02

    Marco:

    hoi Tom hoe is het daar ik heb de groeten aan de bloemkolen kalender gedaan (haha)

    tom ik ga naar elzendaal

    ik heb een leuk jaar bij jou in de klas gehad ik vind het jammer dat je bij ons weg bent in de klas
    en bedankt voor het kaartje En ik kom volgend schooljaar mijn raport laten zien van de nieuwe school
    En ook dan jou wilde verhalen horen over deze mooie reis




    Groetjes Marco

    John Sonja

  • 14 Mei 2014 - 22:32

    Yvonne:

    De verhalen worden steeds mooier.Wat zou ik graag wat foto's zien...
    Geweldig om zo in de natuur te zijn.

  • 15 Mei 2014 - 10:13

    MMOnica.:

    Haaaaaaalloa, wat kun je het toch mooi beschrijven. Ik geniet ervan, heel af en toe het gevoel dat ik er ook bij ben. Groet MOnica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tom, nice to meet you. Teacher at a school for kids with special needs. Besides that I also work in a pub once in a while. I love to travel, alone ore with close friends. Mostly big city's, but i also love to feel the culture in far away countries. I'd love to read youre reaction. Follow meand let me know what you think of it. Tom

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 17681

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2015

wereldreis part 1

Landen bezocht: