No worries - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

No worries

Door: T

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 Juni 2014 | Australië, Port Douglas

No worries...

Het ziet ernaar uit dat het regen en wolkjesweer eindelijk plaatsmaakt voor zon en briesjesweer. Dus we zijn weer lekker in de weer met lekker weer, wat wil je nog meer...

Australië! Waar iedereen je aanspreekt met "mate" en "no worries"... Het klinkt iig erg huiselijk en vriendelijk...( Al kun je dat "no worries" natuurlijk op twee verschillende manier interpreteren.." )

Vanuit Port Douglas maken we een dagtocht door het tropisch regenwoud. Kolkende rivieren, metersgrote krokodillen en torenhoge bomen... Het bos zit vól met mooie patronen, kleuren en ingewikkelde boomconstructies..
Onze gids Angela raakt zelfs helemaal overstuur als we een "casuarie" zien.. De vogel waar Pixar in de film "up" Kevin op basseerde. Dat is dus iets speciaals :)

Inmiddels hebben we ook een wilde boottocht overleefd naar het Great barreer reef.
De zeeziekte pilletjes blijken goede uitwerking te hebben op Inge en Hans. De instructievideo met nepsnorren en bril-over-duikbril, zorgen voor de nodige lachbuien....ik krijg zon voorgevoel dat de mensen hier onze humor ook al niet snappen....
Na 3 uur aangekomen op het randje van de great barreer reef, alwaar we met snorkel en al ( ja zelfs Noor heeft gesnorkeld ) de ruige oceaan in gegaan. Wat 'n ontzettend mooi en gaaf wereldje is dat zeg.. De kleuren, vormen en vissen vlak onder de waterspiegel.. Zeeschildpadden, clownsvisjes, regenboogvisjes, 'n dikke Duitser, zebravisjes in alle kleuren en maten... Niet te beschrijven zo mooi... Na de lunch weer terug over het wilde water..

Als we Hans uitgezwaaid hebben zaterdag trekken we met ons campertje verder naar het zuiden. In twee dagen hobbelen we langs de kust richting Arlie beach. Whitsundays, zo is ons verteld, schijnt prachtig te zijn..
De wegen zijn lang en recht. Tussen bergen door en langs de kust, en door dorre uitgestrekte vlaktes met hier en daar een kreekje dat leegstaat. Onze ogen natuurlijk goed open voor Kangaroe's...
We zien er zeker een stuk of acht....
Jammer dat die dood langs de weg liggen... Bietje eng zelfs zo groot als die beeten zijn..

Inmiddels staan we op een mooie camping in Arlie Beach... Klaar voor nieuwe avonturen alhier..

We houden jullie op de hoogte.

Kus

Tom

Tom, nice to meet you. Teacher at a school for kids with special needs. Besides that I also work in a pub once in a while. I love to travel, alone ore with close friends. Mostly big city's, but i also love to feel the culture in far away countries. I'd love to read youre reaction. Follow meand let me know what you think of it. Tom

Actief sinds 02 Okt. 2010