Bulah! - Reisverslag uit Luvuka Island, Fiji van Tom Rongen - WaarBenJij.nu Bulah! - Reisverslag uit Luvuka Island, Fiji van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

Bulah!

Door: Mr T

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Mei 2014 | Fiji, Luvuka Island

Bula!! ( fijinees voor hallo)

Vanuit Fiji. Lang naar uitgekeken! Na een 3 uurtjes vliegen, 20 min met taxi, en 40 min speedboot komen we aan op Treasure Island!

De taxi chaufeur (Indisch) is erg leuk.. Nadat ik hem bulabegroet heb krijg ik uitleg dat de klemtoon op de "u" moet liggen. En niet bulaaaaaa.. Das is iets voor "point 5 people". Ik begrijp hieruit dat die doelgroep betrekking heeft op mij en m'n nichtjes... bUlah dus... Goed oefenen. bOElah!

De boot meert aan en we worden ontvangen door drie zingende donkere mannen met 'n gitaar. Als ik enthousiast de boot uit probeer te springen, veranderd hun songtekst in.." Slowly, carefull, its slippery"... Idd. Rustig aan maar...

Na Flink wat ge-bu-la.. Worden we al zingend naar de receptie geleid...

We hebben een klein hutje achter op het 500 HA grote eilandje. Nr 53. We delen het huisje ( buren ) met een jong stel met baby, maar dat mag de pret niet drukken..

( o, Bulah meneer de blaadjes harker )

Het is bij aankomst donker, en we tellen 1000 sterretjes.. Gaaf..
Beetje jammer trouwens dat links voor ons hutje een hutje-in-aanbouw ligt. Bouwlampen en gezaag en geschuur tot 2200 uur is iets minder dan golfgeluid en palmboompjes in het donker, maar dat mag de pret niet drukken...

( o, bulah mevrouw de schoonmaakster)

Het personeel is erg vriendelijk. Binnen een uur kennen ze je bij voornaam wat het erg huiselijk maakt.

We hebben toch maar gevraagd voor een ander huisje uit de buurt van de bouwput, maar dat blijkt lastig omdat 'n grote groep Engelse hier deze dagen hun bruiloft viert... Máár dat mag de pret niet drukken...

( o, ja.. Bulah meneer de tuinman.. )

Op onze kamerdeur hangt 'n bordje met een tekst, do not disturb, en daaronder een schildpad.. Wow... Niet de schildpadden lastig vallen... Ben benieuwd..

Bulah meneer de bouwvakker...

De voortuin is voorzien van heerlijke hangmatjes..heerlijk!! Heeeeerlijk ! ( reminder voor mezelf, alleen erin proberen te kruipen als niemand kijkt...) ik word er steeds beter in om in minder dan 4 keer eraf schieten goed te gaan liggen :)
Voortaan ook maar mét dekentje omdat de touwtjes zich heimelijk aan m'n warme lijfje klemmen... Soort rollade idee.

Bulah mevrouw van de handoeken..

De eerste daagjes is het wat winderig..
Het waait trouwens ook erg hard ;) Maar de derde dag
is het windstil. De zon straalt!! De lucht is heet, en je voelt de warmte als je loopt.. Heerlijk! Geweldig om te liggen en te lezen, beetje zwemmen, beetje eten... Zo komen we de daagjes wel door..
Noor heeft een vriendinnetje gemaakt in het zwembad.. "Lilly" heel trots en lief komt ze vertellen dat ze er helemaal niets van verstaat wat ze zegt ( Lilly spreekt engels) maar ze antwoord alles netjes met YesYesYes.. En als ze dan ook knikt met d'r hoofdje begrijpt Lilly het vast wel.
Noor zwemt inmiddels al in het diepe zonder bandjes... Ze blijft boven, nog niet voor de schoonheidsprijs schoolslag maar ze gaat hard vooruit en redt zich erg goed!

Het eiland heeft wilde papegaaien, 5 grote schildpadden en leguanen.. Gaaf... Het eten is lekker haha al is het wel even wennen dat het resort-achtig opgezet is. Het hele eilandje stroomt rond etenstijd richting restaurant..bulahbulahbulah.. Gelukkig hebben ze ook een romantisch tepanjaki hutje.. Daar gaan we gebruik van maken!

Bulah Gerda Havertong...

Ik heb trouwens soms de neiging om heel plotseling en hard BULAH te roepen... Wedden dat er een hoop schrikken...:) heb het nog niet aangedurfd, maar kan al erg lachen om het idee.

De bruiloftsgasten feesten inmiddels volop en zingen "paradise bij het dashboardlicht.". Maar dat mag de pret niet drukken..
Wij bulah-en nog even verder... De andere kant op...

Nu zie ik twee dagen later trouwens dat op de andere kant van dat schildpaddenbordje staat, please clean room, met ook een schildpad eronder... Lkkr snugger.

Wij gaan nog even de oceaan in.. En straks kijken of we een zonsondergang vast kunnen leggen :)
Boelahahaha

X

• 27 Mei 2014 - 18:27

Echica Van Bergen:

Hoi Tom,

Ezra was laatst op bezoek bij de piramide en hoorde dat jij op wereldreis bent hij had de link van rian gekregen om jou te volgen.

gr natasja

heei tom,
    het gaat goed op school bij mij ik hoorde dat je weer op reis was ?! ''doe je goed''
    het is vast kei mooi weer hier helaas wat mider maar dat mag de pret niet drukken
    alles gaat goed met mij , ik moet zeggen ik mis je wel dat had ik niet gedacht haha
    (jawel ik wist wel dat je je ging missen hoor) maak er nog een leuke vakantie van en geniet , het ziet er inieder geval leuk en goed op de foto'"s en de volgende keer moet je papa even waarschuwen want dan gaat die met je mee haha

gr, echica

• 28 Mei 2014 - 17:13

Wim En Miep Rossen :

Hallo lieve Tom en mede reizigers wij hebben je reisverslag en de foto,s bekeken ze zij heel mooi en wij hopen dat je nog meer foto,s kunt verzenden .
    Wij hopen dat je een mooie wereld rijs hebt en ook dat je gezond weer thuis komt .
    We mailen nog wel een keer .
    Veel liefs van ons beide Miep en Wim Rossen .

• 28 Mei 2014 - 18:08

Lillian:

Hey Tom, Bulah! Haha ! Fijn dat je zo geniet !
    Ik heb zitten schaterlachen bij je berichtje!

Groetjes en knuffel, Lillian en Sjoerd :~)

• 29 Mei 2014 - 10:10

Monica:

BUlah TOM, weer prachtig om te lezen. Heb je echt duizend sterretjes getelt,waren het er niet duizenddrie;) . Ik vlieg nog steeds met jullie mee, geniet ervan.