aijaijai i am youre butterfly - Reisverslag uit Picton, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu aijaijai i am youre butterfly - Reisverslag uit Picton, Australië van Tom Rongen - WaarBenJij.nu

aijaijai i am youre butterfly

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Mei 2014 | Australië, Picton

Lieve Nieuw Zeelanders, of Kiwi's, zoals jullie jezelf noemen.

Ik geniet hier, begrijp me niet verkeerd, maar hier wat tips die jullie leven, en dat van de vakantiegangers, wat aangenamer kunnen maken.

TIP 1
Wc papier rollen voorzien van velletjes, mét afacheurrandje. De grote rollen papier, die door ervaring ook wat dun blijken te zijn, zijn ontzettend lastig te SCHEUREN... ( zie foto )

TIP 2
Humor. Lachen om leuke dingen. Doen! Engelse mensen schijnen daar goed in te zijn.. Woordgrapjes b.v.maken het leven leuk. Daarnaast besparen jullie mij ( lees vakantiegangers ) een hoop akward moments.

TIP 3
Plaatsnamen.
Wakaroti, Waikiti, Wanahagalugi, Wanganui, Tokoroa, Nguruguru, Rotorua.... Serieus? Uitspreken en onthouden welke stad je aan moet houden.... En 16 keer kijken om de TomTom in te stellen...
Need I say more?

Maaaar goed, Yvonne zei al dat de gezamenlijke koelkasten op de campings rijkelijk gevuld zijn. Scheelt boodschappen doen.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Om 9.00 uur de islandferry naar het Zuidereiland. We staan nu in Picton. Erg leuk havenstadje, en ZON. Het is overal goed te merken dat het laagseizoen is. Lege camping, lege parkeerplaatsen, lege stadjes, lege wegen...

Boottocht was erg gaaf! 3 uur prachtige uitzichten en regenbogen, en de zeeziekte van Inge bleef uit.. Iedereen blij!

Na aankomst het plaatselijk grote Aquarium bezocht. Er werd groots geadverteerd met baby pinguïns en zeehondjes...
Die bleken er echter niet te zijn. Het enige knuffelige was de veel te enthousiaste medewerker die ons binnenlied. Héle verhalen over ... Ehm weet ik niet meer... Weet alleen dat ik nooit weet hoe ik onder zo'n monologen van mensen uit moet komen die mij als slachtoffer hebben uitgezocht...

Wél leuk dat Noor zo blij werd van de visjes en zeepaardjes, zelfs de, op sterk water gezette pijlpuntinktvis wilde ze uitvoerig bekijken... ( handig dat ze mijn gekokhals niet meekrijgt op die manier)

Nu terug naar de campervan! Kijken wat voorn lekkers Inge in de pannen en potjes heeft zitten ( Hoe zou het met Rianne gaan trouwens?)

Groetjes en pijlpuntstaartkusjes!!

  • 01 Juni 2014 - 11:16

    Wim En Miep Rossen:

    Hallo lieve mensen ik heb al een keer een reactie gegeven het is heel mooi dat wij jullie kunnen volgen prachtige foto's die jullie ons laten zien.
    Maar ik las je hebt al zes landen bezocht , hoeveel volgen er nog .
    Laat eens wat van je horen en je mede reizigers.
    Veel plezier en de hartelijke groeten van Miep en Wim Rossen Wellerlooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tom, nice to meet you. Teacher at a school for kids with special needs. Besides that I also work in a pub once in a while. I love to travel, alone ore with close friends. Mostly big city's, but i also love to feel the culture in far away countries. I'd love to read youre reaction. Follow meand let me know what you think of it. Tom

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 17666

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2015

wereldreis part 1

Landen bezocht: